Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

lördag, januari 07, 2006

Fuskar mig fram i stickningen...

Ja, det känns nästan som om hon gör det, nämligen.

Jo, hon kom ju inte åt mönstret till fingervantarna som hon tänkte göra. Mönstret fanns i hennes burk som inte vill fungera. Och inte någon vill ha hand om än, verkar det som, suck. Och när hon vill försöka komma åt det mönstret i gubbens burk så är den upptagen av andra. Hm, hur många datorer behövs det i en familj egentligen???

Till sist kommer hon åt den burken och kan då skriva av det mönster som inte är noterat redan i ett block. Ja, själva diagramen som är till mönsterstickningen osv, finns nertecknade på papper redan, hihihi. Men nu finns nästan allt om vanten på papper, hm. Bara att notera ner själva fingrarna nu då också, så är allt på plats. Ifall alla datorer slutar fungera, man kan undra nämligen. Fått starta om gubbens burk ett antal gånger för att få den att fungera, den ger blåskärm, blåskärm, blåskärm, suck.

Men, nu ligger eländessockan, del 2, på is och det stickas fingervantar istället. Gårdagskvällen inbjöd inte till så mycket annat än att sticka, och senare kolla på countrygalan. Så idag är det stickat så tummens maskor är avsatta på nål, :). Så snart är det dags för att börja sticka fingrarna då, urk. Är så pyttigt tycker jag, speciellt lillfingret, hihihi.

Yngsta dottern skulle till stan och fixa lite innan hon åker åter till skolan på måndag. Så jag sände med henne några fattiga kronor och två lotter att lösa in, 30kr, :). Tänkte se om hon kunde få ett vitt nystan och ett ljusgrönt av Alpaca åt mig. Ja, helst ett par strumpstickor 2,5 i bambu också. Hm, återstår att se vad hon lyckas komma hem med, hihihi. Men jag har hittat ett så häftigt mönster på pulsvärmare och det är tre färger i det. En färg är det lite mindre av och den skulle jag tro att jag får ut av det som blir kvar av mitt garn från vantarna. Hm, så får man användning av det, :). Har nu stickat en fingervante, och är strax vid fingrarna på den andra. Det är då kanske slut på första nystanet av de 100g som skulle räcka till dem. Hm, borde då bli gott om garn över, eller? Ja, om jag är såpass långt och det enbart är 50g som gått åt...

Men, nu fortsätter jag att försöka få till slutet i rensandet i min burk. Ja, med önskan om att den får åka på hälsocenter på måndag, eller om det blir pension, :). Själv tänker jag sticka idag, basta...

2 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home