Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

onsdag, januari 25, 2006

Ja, jag jobbar på det...

... försöker att få till detta med ringar och sådant. Ja, att det inte fungerar kanske ni ser, suck...

Stickat klart sina sockar för Januari i Sokker2006, har hon gjort. Ja, jag ska bara försöka få till detta med att få iväg ett foto då också. Jo, hon är i nya burken nu, så vi hoppas att det kommer att fungera bättre här nu framöver... Men, just nu är det lite körigt med allt som skall fås till i burken. Bilder är dock då G, både dit de ska och hit på sidan. Vänta lite så händer det nog något, :).

Annars så stickar hon på några barnmössor. Har gjort en naturfärgad i storlek 3-4år, och en grå i storlek 0-6mån. Nu görs en naturfärgad i storlek 0-6mån, men den jobbas det på än. Skall ha dit några tofsar på dessa sedan också, :). Garn? Ja, minns någon ett garn som hade namnet Sofia? 80%akryl och 20%mohair... Jo, jag vet... Jag skulle hålla mig till naturligare garner, :). Men nu hade jag detta garnet, och inget att syssla med, hihihi... Så det är på G just nu...

Har beställt mitt garn till vantar/halvvantar (både ock alltså), och det är i ullgarnet Sisu, ljusgrön, ljusgrått och en roströd (eller orange?). Vi får se när det anländer vad det är för rödaktig färg, hihihi... Pengabyte från en väninna som fick annat av mig istället, :).

Jaha, jag som väntat så på mitt danska garn, urk... Idag låg det en avi i lådan från vår käre lantbrevbärare... Ja, gubben for då upp till vårt serviceställe för att hämta det. Jo, det stod att det fanns att hämta där. Hrm, även om det stod att det var "Utkörning till mottagare"... Kommer dit upp, och det är en bit att åka... tur och retur... Och vad händer då? Jo, det paketet som finns där uppe har inte samma siffror på paketet som det som står på lappen jag har fått, urk... Ja, det innebar att gubben fick åka hem igen UTAN mitt paket, grrrr... Och nu katten får lantisen ta och komma hit med det imorgon, basta... Nu har de strulat allt för mycket enligt mig med paket till oss... Det heter att det är så bra med lantbrevbärare, ha... Glöm det, inte här inte, grrr... De har egna lagar tom, har vi upptäckt... De blir förvånade nere på postservice i stan när de hör hur de bär sig åt, suck... Men, summan av kardemumman... Jag är utan paket, och frågan är vad som händer imorgon... grrrr... bananmos, minst...

Så, vi får se vad som händer här... Får jag något garn??? Får jag ut några bilder till er??? och lyckas jag få iväg bild på mina januarisockar till Sokker2006??? Frågorna hopar sig och därför slutar hon skriva just nu, idag... För att se om det går att ordna till något alls här, hua... Kram på er där ute, och sticka lugnt...

3 Comments:

  • At 26 januari, 2006 10:45, Blogger Helena Stickglad said…

    Det där med lantbrevbärare är en konstig ordning! Ibland funkar det, men oftast inte!!

     
  • At 28 januari, 2006 19:17, Blogger Helena Stickglad said…

    Jag kan riktigt föreställa mig hur du "gnuggar geniknölarna" för att kunna underhålla oss med dina roliga texter!
    Jag väntar!

     
  • At 29 januari, 2006 00:18, Anonymous Anonym said…

    Morsomme tekster du skriver.
    Har kost meg ei stund i bloggen din.
    Håper du får fatt i "prikken over ien", eller så får du sende ein e-post og kanskje ein ordner det slik.
    Ha ein fin søndag.

     

Skicka en kommentar

<< Home