Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

söndag, januari 29, 2006

Lever hon???

... ja, jag tror det. Vågar inte riktigt känna efter, liksom... Det är rena rama ketchupeffekten som är hemma, och innan dess var det förberedelser för att denna skulle anlända. Och burk som levde eget liv, hug... :)
Något händer det då här, har ni som är inne ibland och kollar upptäckt. Ja, det har kommit in två stycker ringar att snurra vidare bland, hihihi. En liten räknare, som så gott som matchar sidan. Ja, den har också smugit sig in, lite koll på er har man. Hm, även om man skulle få e-post om statistik... så har hon nog läst fel, :). För hon får ingen, hahaha... Och sedan har ni faktiskt fått några foton att kolla på... För det har ni väl gjort??? Och vill ni kommentera dem? Ja, så kan ni göra det också, hihihi... Lite text till bilderna finner ni också, eller lite och lite... mina tangenter har i bland ett litet eget liv, hihihi...

Men, hon stickar på... Har gjort klar den där naturfärgade barnmössan jag skrev om i förra inlägget. Så nu är det bara tofsar som fattas på alla tre, :). Kan meddela såhär nu... Att äldsta dottern testade den, 3-4år... och den passade på hennes huvud, hrm... Ja, det var inte SÅ mycket plats för hängande tofsar... Så där hade man nog behövt göra ett antal cm längre på själva skulten...

Annars så stickar hon som sagt var på... Har i uppdrag från garnförsäljaren av mitt garn till tröjan med hätta... Hade ju två nystan kvar när två ärmar återstod, urk... Hon ville då att jag skulle sticka ärmarna så långt jag nu kunde med de två nystan, så kunde vi göra upp om mer garn sedan. Det fanns både färg och färgbad kvar, hua... Och jag som hatar att sticka ärmar, hade ju förståss börjat sticka båda på EN gång, hrm... Jo, det innebar att jag fick repa upp det som var gjort på den ena, och bara sticka en i taget. Hm, nu har jag stickat en ärm, och har börjat på resåren på den andra. Ja, det räckte inte helt till en ärm med ett nystan. Så frågan är just nu, jag lär klara mig med ett nystan till, eller??? Hm, det där extra nystan man ALLTID bör inhandla om nästa storlek ÄR ett nystan mer, hua... Men redan har jag en dotter som meddelar att denna tröjan inte passar till "gamla kärringar", hon ska ha den, hrm... Ja, det är sagt med glimten i ögat... Bara så att hon gillar den, hihihi... Men, vi får se...

Har äntligen också fått mitt paket från Danmark, hua. Det satt hårt inne det. Det anlände med en postis på FREDAGEN, hm... Och det var tur att det i hallen, sticker ut en skohylla en liten bit vid en garderob... Han bara slängde inte paketet, suck... Och det stoppade vid bakkanten på skohyllan, istället för att resa vidare genom hallen, suck... Undrar om han hade läst vad som det innehöll? Får man behandla paket hur som helst, suck... Vad det innehöll??? Ja, detta...

10nystan Lang, Baby Cotton, 50g - Bambino i ljusblått - vad gör vi av det???

6nystan Lang, Ull Superwash, 50g - Thema Nouva i mörkblått - vad hittar vi på nu då???

4nystan Lang, Ull Superwash, 50g - Bebe Color 3st gula och 1st gul/rött/orange - hm, ide???

3nystan Stahl sche Wolle, Ull, 50g - Landlord i ett rött melerat garn - och det blir vad???

7nystan Ull o Polyamid, 100g - Opal i jordfärger gult, rost, orange och melerade - det kommer att blir sockor till Sokker2006 antar jag, :)

1nystan Ull o Polyamid, 100g - Fortissima Socka mit Rosskastanien i ett melerat bad - och det går nog också till Sokker2006, hihihi...

1par stickor i bambu - Grovlek 9... hur kunde hon veta att jag håller på att byta min stickor till trä... bort med metallen får vi se om händerna mina mår bättre, suck...

2st "mönsterböcker", tjocka sådana med massor av häftiga mönster...

1st mönsterhäfte med mönster till sockor i Lang

1st mönsterhäfte med mönster till blandat i Fortissima Socka mit Rosskastanien

Ja, så nu är hon nöjd, igen... :). Jag var lite ilsken där ett tag på postverket... eller vad de heter numera, urk... Det hävdades att jag inte hade betalat allt heller, urk... Men, paketet kom fram till sist, och inte ett ord yttrades om att jag skulle betala mer pengar... Hm, nu vågar hon gå iväg och handla mer garner, hihihi... Nä, inte nu... nån annan månad, hahaha...

Men, nu blir det slut på rapporten för denna gången, och bilder på garner osv kommer... Bara jag får PSP på G ordentligt, urk... Det vill sig inte riktigt som jag vill inte, suck... Och mat måste man visst käka också sägs det, och det är på G nu, så håll i hatten... Hon kommer åter, förhoppningsvis snart, och med mer rapport om garner och annat, kramis... tills vi ses... ... ...

1 Comments:

  • At 29 januari, 2006 13:28, Anonymous Anonym said…

    hej bim,

    spännande sockpaket minsann! Det skall bli kul att se vad det blir för resultat av det:-)

     

Skicka en kommentar

<< Home