Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

söndag, februari 12, 2006

Frusterad...

... är det minsta man kan kalla det, hua... Har inget att sticka, eller virka eller något att ha för händer, suck... Kryper i hela kroppen på något vis, suck...

Varför hon inte har det??? Nja, det är pga att hon inte har rätt stickor hemma, och måste inhandla sådana, suck. Jo, hon har dem i metall... och det är just det som gör mig än mer frusrterad... Mina händer måste skötas om, och det gör man inte om man stickar man metallstickor, basta. De blir såriga, spricker och ser allmänt hemska ut. Ja, man ska inte ens tala om hur ont det gör, ajajaj... Stoppar man dem sedan under vattenkranen, duschen eller så, hua... Man skriker nästan, så ont gör det, suck... Så nu är alternativet att inhandla bambustickor, möjligen plast... Men, kassan tillåter just nu inte mer handlande!!! Har nog mycket att lägga ut för garner och annat ändå, suck... Och jag vill sticka, grrrr... och hjälp!!! känns så... :(

Ja, jag väntar på min låda från Götet, med mitt tysklandsgarn och lite annat... Ska bli spännande att se allt strumpgarn jag inhandlade. Oki, ni ska få se bilder, bara jag får hem dem, hihihi... Ja, det är garn på G från annat håll också antar jag, med pärlor till... Hm, hoppas att det har fungerat med överföringen från min bank. Har haft lite problemas, och vet inte varför det har strulat, hm... Och lite traderagarn bör vara på G snart också, hm... Till vad? Ja, det får ni se, senare, hihihi...

Några har funderat över varför jag inte har bilder, de hittar inga. Nä, jag har inga bilder i bloggen. Jag kladdar och skriver såpass mycket som jag gör, hihihi. Tar så mycket plats som det gör, så bilder uppe på det, hrm. Antar att då får jag flytta denna bloggen omgående, :). Så jag brukar lägga ut alla mina bilder på Flickr.com, som ni hittar lite längre ner i högerkanten... Och där finns det än mer text, hihihi. Och ni kan kommentera bilderna bäst ni vill, och jag kan då läsa det när jag är där inne... Och ni kan gå in och kolla själva om någon har kommenterat något av det som finns där. Lite kul på sitt sätt faktiskt, hm. Eller är det bara jag som tycker så???

Och jag har glömt att meddela er en kul sak. Eller kul och kul, hihihi... Letade lite efter några garner, hittade inte det jag sökte, urk. Men jag hittade något annat, med lite historik bakom. Det var en sticktidning, från 1962!!! Omslaget till den saknas, men annars är allt med i tidningen, har kollat, :). Och den är, vad vi kan erinra oss, från min svärmor... Och den är nästan lika gammal som vad jag är... hm, säger inte hur stor skillnad det är, eller åt vilket håll den är, hahaha. Men, kan meddela att många av de sakerna som finns i den, med en liten ändring bara... Ja, då är de up to date... och det finns en sjal, lång sådan, inte de trekantiga som ligger risigt till, :). Bara man kan hitta garn som passar, eller det kanske inte gör så mycket om man tar annat garn och den blir lite annorlunda i storlek... Bara själva mönsterstickningen blir ok... ... ...

Och så vill jag tacka en kär norska... Vars sid jag besöker varje dag, bland flera andra norskors, och läser och häpnar över allt de tillverkar. Kan bara meddela att hon tillverkar de underbaraste små nissar, hua... En sådan står högt på min önskelista, orkar inte pilla med sådant. Bättre att de som orkar får göra det, :). Men igår så fick jag en kommentar i min blogg, om att hon visste var jag kunde då hjälp med mina Mr Walker (Jaywalker), och avslutningsvarvet där. Yes, nu ska här tas upp och göras rätt, hihihi. Var en liten video så man kunde SE hur det gjordes, hm... Undrar vem som givit mig den förklaringen jag har fått och gjort... Borde nog ta ett allvarens ord med den personen, :P... Vem norskan är??? Denna käcka tös... Turvids blogg

Ja, jag har stickat klart den sista ärmen på tröjan. Är det OS så är det, hihihi. Men, nu ska de då göras det sista och trista. Och säg inte att det är dags att ta tag i eländet och göra den klar, hua. Hm, den låg i några dagar, en vecka??? Och då med stickorna i eftersom det väntades på garn. Hm. Ja, det syns var jag lade undan den för inväntande av garn, suck. Ett varv som är jättekonstigt upptill på ärmen. Jo, det är rätt, men det märks att det legat till sig på något vis, suck. Oki, jag får väl ta tag i den då, vill inte... Men, måste hitta något håll att spänna ut ärmarna på, så att jag kan få väta ner dem lite, lite... Möjligen kanske få bort detta eländes randandet i slutet på ärmen, urk... Har aldrig varig med om att detta har hänt när något har legat såpass kort tid... Hm, inte ens om det har legat en längre tid... Urkonstigt... ... ...

Men, vi får se vad som händer och fötter här framöver... Vill ju sticka och är sticklös... ja, just det... sticklös... garner har jag, men inga stickor, suck... och snyft... så det kanske dröjer innan det händer mer här??? Hm, kanske dyker det upp något om garnanländande... vem vet... känns inge kul just nu, snyft...
Men må så gott där ute ni som stickar, hm... och stick er inte allt för mycket på stickorna... basta... kramis...

1 Comments:

  • At 12 februari, 2006 23:58, Anonymous Anonym said…

    Du, sådana händer har jag också.......... hoppas du får ordnat några bamuspinner lite snabbt...........

    Förlåt att jag skriver på svenska, men somliga dagar blir det bara så.......

    Hej och kram från sofen.

     

Skicka en kommentar

<< Home