Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

fredag, februari 10, 2006

Ja, man måste nog avlägga en liten rapport...

... till er då kanske. Dags för en sådan väl? Känner mig som om jag har dåligt samvete på något sätt för att jag inte uppdaterar lika ofta som jag skulle vilja. Hm, jo... Det har tillkommit en del medan jag har jobbat med annat, :). Lite länkar, till bloggar och forum och annat. Och det finns mer bilder nu i Flickr.com. Kolla gärna in där och kommentera gärna bland dem, om det är något ni vill/känner för... att kommentera, hihihi...

Ja, vad händer då? Ja, mina sockar, Jaywalker, växer, hihihi. Är på G att ta in för tån på andra sockan nu, puh… Det var lite pilligt med att få till ränderna lika på två sockar när det är självrandande garn. Såg att allt såg helt på topp ut med ränderna, ja… Tills hon kom till intaget av hälmaskorna, under foten, urk. Där stämmer det inte, nej. Men, jag får väl lov att leva med det, ändå... Men, getingvarning är det, :). Kolla på socka nr 1 i Flickr.com…

Mina piratvantar? Ja, där är en färdig (jo, det finns bild på den, garn och mönster om ni kollar), men. Där är det som så att jag inte är riktigt nöjd med storleken, suck. Funderar på att göra en helt ny vante, med stickor 3,5 istället för 3or. Och kanske också lägga till något extra varv i början så att den blir lite längre. Ja, och så ska det plockas upp extra maskor, trots ej i mönstret, vid tummen. Det blir hål, hur man än gör. Och alla som INTE ha lagt upp extra maskor av oss får hål, så det är inte bara jag som inte får till det, ;). Men, först måste strumpstickor 3,5 inhandlas i bambu eller annat träslag. Och egentligen innebär detta att jag inte ens är igång med uppdraget på Stick In West (SIW), urk. Och de flesta, flera i alla fall, börjar bli klara redan, hua... Säger inget...

Har även lånat mig en bok om att tova i maskin. Vårt bibliotek tog hem den åt mig, kul. Öppnar boken och ser omgående att den är på norska, aha... Nä, det är inga problem för min del inte, :). Så hittar hon ett litet bokmärke i boken, och vad meddelar det då??? Jo, den är ett fjärrlån, ifrån??? Ja, det är från Hedmarks Fylkesbibliotek i Hamar, hahaha… Snacka om att bo nära gränsen och samarbete över gränsen, hihihi... Hm, och samma dag som jag får hem den boken. Ja, då hittar jag på nätet, i en blogg, att en annan person också har lånat den boken. Och det för att göra hönsfamiljen, hrm. Och vad tror ni det var för anledning till lånet från min sida från första början??? Ja, det var ju hönsfamiljen, hahaha. Ja, vi kanske får ihop en hel hönsgård om vi räknar samman alla sedan, vem vet???

Annars? Ja, jag har en del garn att invänta, än, :). Mitt tyska garninköp är nog kanske snart på G från Göteborg, bara man har bestämt lite mer med innehåll i det paketet, hahaha… Har en liten flitig vessla som ilar mellan butiker där nere och hamstrar på lite mer garner åt mig, ;). Ja, de där som inte finns här, hihihi...
Ja, och sedan har jag bokat upp mig på naturfärgat Opal, med blåa pärlor hos Britt Anderssons garnbutik (se länk till höger...) Ja, jag måste ju ha garn till sockarna på Six Sox Knitalongen… Här hittas noll i vår stad, suck...
Och Tradera, säger inget mera, hihihi… DET är livsfarligt där ute, suck... Hrm, tur ibland att det anländer e-post om att man blivit överbjuden, hahaha... Men, något litet har jag fått, eller inte fått än, men ska betala... hm... Portot ibland dyrare än en hög med garnnystan, ;). Jo, ni ska få se vad det blir av garnerna, vad det är jag beställt där får bli en hemlighet så länge, hihihi... Det andra ska ni få se när det väl kommer, hihihi...

Jaha, annars… händer inte så mycket mer än att jag jobbar för högtryck med att få tag i ett script, eller min Diskmaskin sliter ont med det, till min ”vanliga” blogg, suck. Har hittat ett script, men kalendern blir lite knasig på svenska. Den gillar inte å o ö, bla, suck. Och vad har vi i våra dagar när vi har 3bokstäver som förkortning? Just det, och inte hittas det var man kan ändra det heller. Ja, typ till M-Ti-O-To-F-L-S, suck... Och när jag väl fått till ett ”skinn” som jag kan leva med så länge. Ja, då försöker vi få dit en Flickr.com, för Sjöbacka, och vad händer? Hela scriptet kraschar, bläää... och har jag tur så blir det nya försök idag, suck... Behöver flytta den bloggen, bara måste få den okej igen, suck... Så, det tar tid med stickandet och bloggletandet osv… och idag har man en sjuk man att ta hänsyn till. Ja, det hänsynet att man helst inte värmer mat, för då får han kolla lite väl djupt i toalettstolen och kolla hur den fungerar eller inte fungerar... Hm, och vi som skulle ha folk på besök ikväll... undrar om de läst mitt mail...
Så, sticka nu lugnt... och trassla inte in er i allt för svåra mönster eller för trassliga härvor... Kramis!!!

1 Comments:

  • At 21 februari, 2006 13:47, Anonymous Anonym said…

    Piratvantar låter fint! Men var menar du att bilden och mönstret är?
    Finblogg du har!
    Hälsningar,
    Ulrika

     

Skicka en kommentar

<< Home