Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

söndag, februari 05, 2006

Tyst eller tyst???

Ja, det kanske är tyst här, enligt många... Men, hon är inte på G, men hon stickar, hihihi. Och gör man det så kanske det blir lite tyst här ute, hihihi. Och får man sissådär... 30talet e-postmeddelande per dag, bara på engelska... joho, då blir det lite mer tyst här kanske, :). Det är inte mitt språk direkt. Ja, inte att skriva det, hihihi. Läsa går väl ann, men att skriva, hua. Och ibland så bara måste man ju svara dem på något, eller fråga något... och det tar sin lilla tid att traggla sig igenom ett något sånär begripligt (ja, jag tror det är det ändå, :) vill tro det, :)) meddelande till dem, hm... Ja, jag har andra meddelanden att läsa också, så ibland blir det lite väl mycket, hihihi...

Vad jag gör? Ja, jag stickar på mina sockar för Sokker2006, den norska knitalongen där vi nu i februari stickar Mr Walker, hihihi. Nä, det heter visst Jaywalker sägs det, hm. Och sedan så är det ett par Valentinsockar också, så söta, hm... Gissa vem som bara måste få tag i garn till dem, hm... Vita, eller ljusgrå med röda hjärtan, vore kanske något??? Ja, jag lär nog inte få tag i garn innan och få dem färdiga... Ja, till den sk Valentindagen... Men, vem vet när jag hade dem klara, hihihi... Förra året kanske, oanvända sedan dess... jaja, det blir som det blir med den saken då...
Ja, mina Mr Walker. Där är en socka avklarad nu, och jag håller upp en stund innan jag fortsätter med nästa, :). De är i ett gult garn, Opal... Och randar sig i vitt med svarta duttar i. Ja, jag antar att när jag sedan kommer att ha dem på mig, så kommer det att låta som så... Nu är det ett argt bi på G... hihihi...

Och sedan så har jag ju hoppat på Six Sox Knitalong också. Så nu, bara jag hittar fram till ett bra garn då också, suck... Ska jag sticka sockar i en häftig mönsterstickning med instickade pärlor på skaftet... Naturfärgade raggsockar, lite tunnare garn... med någon häftig färg på pärlor... Hua, jag tror att tom jag skulle kunna tänka mig det, även om jag inte är en pärlperson, :). Men, var hittar man pärlor för stickning här i glesbygden??? Ja, inte har jag sett några här i vår stad... Så som det nu ser ut så kommer det att bli sockar UTAN pärlor, suck... Men, det får väl också gå... Men eftersom man har två månader på sig med sockarna där... Ja, då är jag lite mindre stressad med de sockarna, :).

Jo, och sedan så har det bildats en Stick-In-West, :). Det är gruppen Handarbete på Yahoo som har dragit igång en egen knitalong. Vi hade lite olika saker som föreslogs och det gjordes en poll, och röstningen blev som den blev den, hihihi... Vilket ledde till att vi drog igång denna knitalong, och vi betar av det som vi har valt, och i den ordning som är framröstad. Antagligen blir det så, hihihi. Sedan, är det upp till var och en om de vill vara med på den stickning som är på tapeten. Valet är fritt, hihihi. Just nu är det vantar med döskallemotiv som gäller. Jag har dragit igång med mina, i någon slags vårgrön (?) färg, med benvita döskallar, hua. Låter väl bra? Benvita döskallar, hahaha... Jag har även tänkt mig att tillverka mössan som finns i samma mönster... men det kan även tänkas att det blir ett pannband istället... vem vet, bara man får till det med mönsteranpassningen, :). Ja, ni får väl se vad det blir, :).

Jaha, det blir inga bilder på själv bloggen, som ni kanske märker. Har fått en del kommentarer om att de vore önskvärt. Hm, duger det inte med bildgalleriet där på sidan? Där kan ni kolla in alla bilder som jag har lyckats få ut, med min burk, hua... Och där finns även lite text till dem, och där kan ni också lämna lite kommentarer om ni så önskar... Kolla gärna på det som jag hittills lyckats få ut, hm... Dator och bildprogg är än så länge inte riktigt överens... 3-5 bilder sedan är det protest om att det inte finns minne, hua. Ny burk och det är 518Mb minne i den, suck... Den gamla var inga problem med... Ja, så länge det inte var annat krångel då vill säga... Så hur kan det komma sig att en såpass ny burk kan vara så seg... ... ...

Men må så gott i stickningen... ni där ute... sköt om er och stick er inte allt för hårt på stickorna... speciellt när ni sticka på tunna stickor, strumpstickor... Kramis...

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home