Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

lördag, februari 11, 2006

Snabbrapport...

... på några rader bara, :)

Gubben hämtade posten idag... ville testa att röra sig ute i friska luften idag, efter gårdagens bravader. Fungerade hela vägen ut till brevlådan, och fick in gårdagens post, hihihi... och dagens tidning. Och vad hittas i lådan då? Jo, där hade jag fått något att läsa i under helgen, :P. "Accessoarer - Pricken över i" av en hög med kvinnor, kul saker i den. Ja, och så var det "Stickat från topp till tå" av Gro Sandvik (32kr var priset, därav med hit, :)). Och sist men inte minst, något som kommer att ligga på min stol vid sängen för läsning framöver (nä, hon har inga sängbord, grrr...). Gissa... äh, oki då... Elizabeth Zimmermanns "Knitters Almanac", och den är tyvärr häftad, :(. Men 79kr var ett helt ok pris ändå, eller? Ja, den är skriven, mer eller mindre, som en "normal" bok och innehåller en massa mönster... Varje kapitel är en månad, och mer eller mindre ett mönster, som kan varieras... Ska bli kul, trots att det är engelska, hihihi... Men, det behövs träning, så varför inte på detta sätt??? Men, den kommer att räcka länge, länge den boken antar jag... Hrm, nä jag kommer nog INTE att sticka allt, :)

Ja, och igår gjordes min Mr Walker (Jaywalker) klara. Hrm, det är som sagt var getingvarning, och bild på paret kommer senare i Flickr.com. Men, jag undra om jag inte behöver göra om avmaskningen på sockarna. Hm, måste ha missuppfattat engelskan i det avslutet... Blev totalt helknasigt, hm. Någon som kan ge mig en bra, svensk eller norsk, förklarning... Jag väntar, och fäster INTE trådar förrän jag är säker på vad som egentligen gäller... Men, jag räknar dem som färdiga ändå, hihihi...

Ja, under OS-invigningen igår så drog jag igång och började med det sista på den tröja som jag saknade garn till. Fick ju fatt i ett nystan till, så nu kommer det att räcka till en färdig tröja. Inte många varv kvar nu på den sista ärmen, och sedan då bara all fästande av trådar och ihopsyande, urk. Nä, jag lovar. Ska inte bli ett UFO som det har en viss tendens att bli när man kommer till det läget. Men, jag har ju tröttnat på tröjan, för tillfället, eftersom det ju strulade med allt för lite med garn, suck... Så, det blir nog äldsta dottern som får ta den när det väl är färdig. Hm, jag lär väl få den åter och använda när hon har tröttnat på den, hihihi... Brukar ju ärva hennes tröjor som hon har tröttnat på... hm...

Var inne på en sida... Hittade till något om vad man är för stickare. Och jag??? Ja, här är den varianten, som ska vara jag... undrar om de stämmer jag... ;)
Knitting Guru
You appear to be a Knitting Guru. You love knitting

and do it all the time. While finishing a

piece is the plan, you still love the

process, and can't imagine a day going by

without giving some time to your yarn.

Packing for vacation involves leaving ample

space for the stash and supplies. It can be

hard to tell where the yarn ends and you

begin.
http://marniemaclean.com


What Kind of Knitter Are You?
brought to you by Quizilla

Jaha, nu ska jag fortsätta att sticka lite till... och sedan läsa lite i mina böcker, :) och kolla på OS... Så ta det lugnt bland garner och stickor... Håll i hatten.. kramis...

1 Comments:

  • At 11 februari, 2006 22:03, Anonymous Anonym said…

    Hvor kan jeg se bilder av det du lager??

    Se denne linken for hjelp på sokkene:

    http://www.knittingatknoon.com/kitchenerst.html

    Fin video!

     

Skicka en kommentar

<< Home