Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

torsdag, februari 16, 2006

Nej, jag har inte gått i ide...

... även om det kanske verkar som så på bloggen här. Jag finns här och jag donar och har mig, och stickar och har mig. Och tar det mesta med ro, så gott det nu går. Men, bloggskrivandet har legat lite på is, pga att man inte känt det där lilla extra som behövs för att vara social utåt. Ja, även för att skriva blogg så måste man känna för att vara social. Men, det har varit lite upp och ner genom de senare dagarna, och då blir man låg. Ibland mer låg än man själv tänkt sig att bli. Men, nu börjar hon komma uppåt igen, nere och vänt liksom, ;).

Vad hon sysslar med? Ja, just nu så stickar hon på sockar, ovanligt va? Hihihi… Hon tillverkar ”Standing in the shadow of love”, och det är hur kul som helst att göra dessa, hua. Men, när man ser att själva ”benet” är på 64varv, och alla är mer eller mindre olika. Det gäller att veta vilket varv man är på om man säger så, :). Men, med papper och penna i handen (ja, hon har tappat bort sin varvräknare, hrm) så fixar det sig. Och man stickar och stickar och fattar inte ett jota, ungefär. Och fram kommer det ett mönster som bara syns i vissa vinklar, korta ränder och hjärtan, hua. Bra stickning när det är Valentin va? Nackdelen är dock färgen, suck. Enda garn hon kunde hitta som gick att använda var mörkt mossgrönt (Löve Baby och hosegarn) och ett nystan med solrosgult (Opal). Alltså mindre kul färger, och absolut inget jag skulle välja normalt. Men, det kommer att stickas mer sådana sockar, lovar. Så jag kanske kan få till ett par i mina färger?

Lite kul med att börja med dessa sockar var, att samma dag som det skedde. Ja, då fick jag brev från biblioteket i stan. Min beställda bok om just skuggstickning hade anlänt, :). Men, jag blir lite smått irriterad på dem, trots allt. Har nu beställt flera böcker, eller ställt mig i kö på dem. Och vad händer? Ja, man får då betala 5kronor för varje beställd bok, men man får inte böckerna på samma gång. Man får en då, och en då… Med någon dags mellanrum. Hur många 5-kronor blir det inte till sist tro??? Hm. Ja, de ska väl leva de också...

Garn har anlänt också. Tysklandsgarnet, 8 nystan à 100g, med sockgarn i olika färger. Kan meddela att färgerna ser underbara ut, och jag bara väntar på rätt läge att få använda dem, :). Sedan ett vinrött Regia, som ska bli de där sk Pompadorsockarna som vi ska sticka på Stick-In-West. Sedan anlände i samma låda 3st nystan med Noro, en modell av garn som inte fanns här i stan. Så nu ska det bli väska stickad och tovad, hihihi. Ja, det var några nystan Loopi i lådan också, så det ska vi nu fundera ut vad vi ska göra av.

Några leveranser från Tradera har anlänt, så nu finns det lite mer att jobba med framöver. Anser ni att det är mycket garn? Nä, allt är relativt, hihihi. Och ändå har jag inte det jag behöver, konstigt nog. Hm. Ja, jag väntar på en beställning till. Eller en leverans till kanske det heter. Men, något har hänt efter vägen, för leverantören av garnet har inte fått pengarna. Och jag har fått något kryptiskt meddelande från banken, när jag är inloggad där. Pengarna är åter, och texten som står där ser mest ut som en svordom i en serietidning. Ska ta och föra över dem till leverantören igen, bara jag fått tag i en bankman som kan förklara den där sk svordomen för mig, :). Ja, kontot jag sänt till var rätt, så frågan är vad som hänt. Kan datorerna, servrarna, ha fått spader just då, och helt enkelt levt sitt egna liv? Därav ”svordomen” också då kanske, :).

Men, nu har jag meddelat att det handarbetas här hos mig. Även om det är tyst här på bloggen. Men, nu får vi se när vi dyker upp nästa gång. Rapport kanske kommer om utflykt under helgen. Fårdag, eller vad man ska kalla det, i Kil på fredag-lördag vid Arenan. Allt som har med får att göra, från mat, till ull och slutligen garn. Och stickcafé i Karlstad har fått erbjudande att delta och sitta där och sticka och tillverka saker. Så kanske man gör sig en tur dit, vem vet. Garnbutiken vi brukar vara i deltar och säljer garner och lite av varje som kan tänkas ha med får/ull och göra. Nja, vi får se vad som händer och fötter där.
Så tills vi ses nästa gång. Sköt om er och stick er inte på stickor och nålar allt för mycket under ert handarbetande... Kram...

2 Comments:

  • At 19 februari, 2006 19:39, Blogger Agneta said…

    åh vad energisk du låter. Jag blir avundsjuk

     
  • At 22 februari, 2006 12:33, Anonymous Anonym said…

    Hei og hå.Endelig kom jeg inn så jeg fikk skrevet i bloggen din:=))
    Fredag reiser jeg til Norge-jippy.Blir vel litt hamstring av garn da ja.Har jo ingenting fra før*ler*
    Har ikke så kort vei som deg,jeg må kjøre 40 mil for å komme frem.Men hva gjør man ikke for å komme til Norge-he he.
    Ha en riktig fin dag.
    Klem ~Jenn~

     

Skicka en kommentar

<< Home