Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

måndag, april 10, 2006

Söndag igår, måndag idag...

... och då är det väl dags att visa upp något man har för er. Eller vill ni inte se något, hihihi...



Ja, någon liten socka kan det kanske bli av detta. Problemet är väl att det mestadels blir till tunna stickor som jag har garner, hihihi. Denna laddningen innehåller bla det sista från Tyskland, via Handarbetas-mailinglista, och även en del från Danmark, Markno och då en utförsäljning. Har av ett av de danska nystanen stickat mina "Mr Walker" till Sokker2006, i gult-vitt-svart, hihihi. Påsk??? Lite av det ena gula nystanet här är det taget lite av, till mina sockar med skuggmönster - hjärtan. Och jag har även ett par froggade sockar i Opal, naturvita med blåpärlor... De ska repas upp och göras om, när jag får tid över, :p.

Annars, vad händer på handarbetsfronten? Ja, idag har det verkligen varit torka på den fronten, urk. Har att sy ihop hälen på de virkade sockarna, och virka en kant upptill på dem. De blev lite, lite väl vida i den kanten. Så det är kvar där...
Sedan? Ja, jag sitter här och mestadels stirrar på min hönefamilie, urk. Har kycklingar att fästa trådar på, de är lite pilliga, urk. (2st finns då jag inser begränsningen i trådfästandet, :)) Och inte tala om alla trådarna som finns på hönan då, :/. Hm, jag gillar som sagt var INTE att fästa trådar, suck. Om man får skämta om det... Man borde då ha en slav till det, hihihi. Så man kunde lämna över det färdigstickade och bara få det färdig, och själv bara kunna fortsätta med nästa kuliga arbete man vill göra, ;).
Men, inte ens min yngsta dotter, som enligt sina lärare i textil/garnteknik, skulle få MVG i tålamod - om det ämnet nu skulle råka stå med på betyget, hihihi. Nä, inte ens henne kan jag få att göra det åt mig, hm. Ska inte barn lyda sina föräldrar??? hihihi... Har meddelat henne att om den inte blir klar så blir det ingen godisskål inne i hönan. Och det är hon i familjen som käkar godis, så basta fäst trådar. Nä, det hjälper inte ett endaste jota, suck. Man får väl göra det själv då, suck. Trots allt...

Nej, eftersom ni fick såpass mycket i text igår, så... Ja, då får ni nöja er med detta för idag, hihihi. Ska försöka få till dessa hiskeliga trådar nu, basta... Måste ju få till min hönefamilie till påsk... Sköt nu om er, och ha en God Påske, klem... :P :P :P

4 Comments:

  • At 10 april, 2006 23:57, Blogger CamillaS said…

    Glad paask! Lycka till med att faa alla dina kycklingar klara tills dess! :D

     
  • At 19 april, 2006 22:24, Blogger miastick said…

    Hej Bim! Härligt med alla sockgarner eller hur?
    Jag blev så nyfiken på din kidopale-halsduk, kan du lägga ut en bild på den?
    Och: jag har frågat förut, känner du till gården Lerbråten i Gunnarskog? Jag kanske ska ta reda på lite mer exakt var den ligger...

     
  • At 20 april, 2006 11:59, Blogger Fiberfeber said…

    Hei! Takk for besøket på bloggen min :o) "grisestoffet/tyget" finnes i denne butikken: Triangel stoff & garn, Strandgt. 62, 2300 Hamar. Ring +47 62 50 90 14, så kan de sikkert opplyse hvem som produserer/leverer, evt sende til deg i posten. De som jobber der er veldig hyggelige - og det er der vi har vår strikkekafé her i byen. Du har forresten en morsom og fin (rolig & snygg) med kult navn! Har du lagt merke til hvor mange bliggere som liker ordspill...? Vi er nok en spesiell rase ;o)

     
  • At 20 april, 2006 12:05, Blogger Fiberfeber said…

    Det var altså bloggen din som var rolig och snygg... Ha en fin vårdag :o)

     

Skicka en kommentar

<< Home