Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

måndag, april 03, 2006

Sjuk...

Men lägger enkelt och snabbt ut enligt loggan nere till höger. Den som är RÄTT, den under här är ju mer eller mindre knäpp jö... Kan nån meddela mig varför det går att lägga gif till höger och när man lägger in det I textfältet så görs det med automatik om till jpg??? Och länkar jag bild istället... Ja, då ser ni ju själva hur det blir, suck... Jo, det ÄR samma logga I texten som I länkfältet där till höger... suck...

Idag är det alltså dags att visa fram vad man har i sina gömmor. Och då jag är sjuk och inte orkar sitta här och blogga... Hiskelig förkylning jag har fått, från var??? Hm, inte från Stickcafét i Karlstad förra veckan väl??? Ja, då får ni bara lite tyskt sockgarn att kolla in, hihihi. Oki, nån kanske har sett det tidigare??? Hm, glöm detta snabbt då, hihihi...


Färgerna stämmer inte helt, men nästan såhär ser de ut, :). Men, just nu behöver jag ju enfärgade garner till mina sockar... för Sokker2006 - April... Inget enfärgat finns, suck... Till Six Sox KALen där ska det vara något som lyfter fram mönstret i dem, jaha... inte speciellt lämpligt med dessa va???

Annars? Ja, förra veckan var det då Stickcafé i Karlstad och vi lade upp till Moebius (säg inte nu igen, :)). Denna gången var det modellen att lägga upp med två stickor, och sticka tills den ena stickan trillade bort, :p. Alltså inte den modellen när man lägger upp i botten av tidigare uppläggningen. Så, nu har jag gjort båda varianterna, ;). Denna gången blev det ett 1-trådigt garn från Ullcentrum, i blått/lila/grönt/blått... Ljuvligt och den är färdig, hihihi. Ja, bara att fästa några trådar och spänna ut den... VILL GÖRA EN TILL :).

PåskeKAL??? Ja, hönan är klar, och två kycklingar... en hiskelig massa trådar att fästa, suck. Sedan ska den då åka tvättmaskin, och jag är livrädd för det sistnämnda, suck. Tovade nämligen ett par vantar. Innan tvätt var de stora till mig, och efteråt var de till 2år (ca). Jo, de skulle vara det också, men de blev lite väl hårt tovade trots allt. Min tvättmaskin... Ja, den lämnar nog mycket att önska...

Ja, jag tänkte jag skulle försöka börja sticka på en påskhare idag. Hm... Nä, det fanns inga stickor nr 5 till den/dem (har garn till 2, hihihi... hon och han, kanske, :)). Ja, jag får väl ta och sticka med metall, bläää... Tom min gubbe klagar på hur mina händer ser ut, suck. Men, det mesta jag skulle få gjort numera har jag inga plast/bambu/trästickor till. Och då blir det som det blir, bläää...

Behöver mer garn!!! Har fått en liten laddning med Kool-Aid från min kusse i USA idag... hua... luktar jättegott, hihihi. Konstigt att detta som rasslade i kuvertet och luktade så gick igenom tullen. Hm, speciellt den i USA... eller är vår värre??? hihihi... Men, numera är det ju konstaterat... USAs president är ju härifrån, tom från Värmland, :p. Kanske blir helt ok då, eller???

Röstlös är hon nästan, så nu får ni inte mer, hihihi... Ögonen känns som, ja... vet inte vad... Feber??? Hm, kanske det, fortfarande i såfall... Så, nu har ni fått mer än lovligt för denna gången... Återkommer med mera när det är bättre ordning på frun, när hon har tillfrisknat... Kramis...

5 Comments:

  • At 03 april, 2006 21:25, Anonymous Anonym said…

    Kära nån, så här får man inte ha det! Krya på dig nu, och innan du kommit så långt, titta på mina söta små kattungar, bilder på bloggen min nu...........

    Må-bättre-kram från sofen.

     
  • At 04 april, 2006 21:35, Anonymous Anonym said…

    Heisann!
    Måtte le litt da jeg leste kommentaren du hadde skrevet til meg. *flire* Om det er noen trøst så får vi ikke pakker levert på døren her jeg bor heller selvom det står at den skal leveres på døren. Bor visst altfor langt ut i skogen jeg... Pakker må hentes 13km borti gata :)
    Men du, ta vare på deg selv da. God bedring!

     
  • At 05 april, 2006 15:00, Blogger Froding said…

    Ja, vädret i Karlstad kräver att man har en järnhälsa...eller vad det nu beror på att du blev så krasslig av i vår fina stadsluft...Tur att orken räcker till för att pyssla med "nöstana"!! Hälsar ( som nu rest sig från sängen)Marianne
    Jag skall nu kolla om det finns garn till en höna!!(har massor med färger av HIFA")

     
  • At 07 april, 2006 10:43, Anonymous Anonym said…

    Hei på deg!
    Kan du ikke bruke det flerfarget garnet til aprilsokkene?Syns det var kjempefint jeg da?:)
    Ønsker deg en riktig god helg,selv reiser jeg til Stockholm i for helgen:)
    Krya på deg.
    Stor klem fra Jenn.

     
  • At 07 april, 2006 19:57, Anonymous Anonym said…

    Hej!
    Ja om man inte kan sticka med stålstickor är det värre. Jag har sett billiga strumpstickor i bok(?)men vet inte riktigt hur de är att sticka med.. förståss inte ebenholtz heller.. eller rosenträ.. för den delen. Jag har inga problem meed metallstickor men gillar den gamla sorten som nästan är rund i tipparna, de nya är så väldigt spetsiga.
    Tack för besöket på min sida.
    Mvh Annapuh.

     

Skicka en kommentar

<< Home