Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

fredag, februari 24, 2006

Hon stickar...

Som vanligt... Sliter med ett par sockar, urk... Hatar att sticka sockar på 3+1 sticka har jag insett, :). För att inte tala om att det är stickor, 2,5 och 15cm långa sådana. Ja, jag har tappat maskor ibland, suck. Till att sticka med 3, kanske det vore bättre med 20cm??? Sticka med alla 5 som vanligt, då har jag nog inget emot 15cm, utan de är nog helt ok. Kanske bör satsa på det???

Vad hon sliter med??? Jo, Pomperipossorna som jag har döpt dem till. Nä, hon kan inte låta bli att byta ut namn på allt, suck. Vet, jag ÄR hopplös... Men, nu sitter jag här, efter två mönsterrapporter och funderar... Ska man nöja sig med den längden på skaftet? 14cm med resåren. Eller ska man åstadkomma 22varv till av mönster? Hm, tål att fundera över... Ska vara tre enligt mönstret tror jag... Men, jag hatar detta med att flytta maskorna hit och dit och sedan sticka osv... Vore trevligare om man fick hålla dem kvar på stickorna man har, suck.

Garnet är ett av mina inhandlade tysklandsgarner. Mitt inköpte Regia, fg 4160, för den som undrar. Köpte egentligen ett garn i mängd som bar namnet No1, Panama... Men de garnerna var ju självrandandet, och detta mönster krävde något mer spräckligt bara. Så, helt osett blev detta nystan mitt, hihihi. Tackar så mycket vännen...

Ja, annars så har jag fått mina Hakkenålar från Oslo Fylkeshusflidslag (vilket långt ord, :)) och jag är såld. De är i björk och är så underbara att hålla i, suck. Ett mönster på pulsvärmare fick jag med, och det kunde visst enkelt göras om till benvärmare om man kände för det. Hrm, kanske man ska vara glad om man får till ett par pulsvärmare... Har INTE testat denna tillverkning tidigare, :). Men någon gång ska ju vara den första, liksom. Eller, jag kanske har testat det. Men, det är nog såpass länge sedan att det är preskiberat... Nja, jag funderar på en test under helgen... Får återkomma då, med en rapport... Ja, jag lovar ingen rapport direkt EFTER helgen, :).

Jagar annars Opalgarner. Eller ska försöka mig på att bestämma mig för att beställa ett visst sorts garn, av dem alla. Tror att jag är klar med det, hm... Men, nu kommer det dregelvarning, denna beställningstiden har inte gått ut än. Ja, av Lornas Lace. Ska försöka att hålla fingrarna i styr... Men, den som lever får se, :). Ingår i den allmänna konkursen kanske??? hihihi...

Har flyttat upp Flickr.com åt er som inte har hittat den. Har fått lite påpekanden på att ni inte hittar mina bilder. Hm, endera är det så att den hade hamnat längre och längre ner på sidan. Ja, efter allt mer länkar som tillkommit här till höger... Eller så har ni helt enkelt inte rätt inställningar i datorn. Undrar om ni har Java installerat? Antar att ni måste ha det för att kunna se bilderna på sidan, eller? Men, under klockan finns ny själva Flickr.com, under lite stickiga bilder, finns den. Hm, undrar om ni i så fall kan klicka på något där, och komma fram till sidan där bilderna är upplagda... Har Java i min burk, så jag har faktiskt ingen aning om det går att göra så. Hrm, antar att jag kommer att dränkas i kommentarer, hihihi. Men, det är bara kul, så dränk mig ni... bara det är kommentarer som är vettiga, andra undanbedes, ;).

Nu, ska hon återgå till den där stickningen, och bestämma om det ska bli 22v till... Så, nu får ni lov att klara er själva här ute, en stund. Tills vi hörs nästa gång, hm. Får hem en dotter till idag, som har sportlov till veckan, så. Ja, det blir lite mer rörigt än normalt, och hinns då bloggandet med??? Dåligt med det nu, när EN är hemma, samt det är OS på tvn... Så, ja... Sköt om er där ute... ta det lugnt med stickor, krokar och nålar... och trassla inte in er allt för mycket i garnnystanet... Kramis...

4 Comments:

  • At 24 februari, 2006 22:33, Anonymous Anonym said…

    Å - det blir fine sokker!! Innom og leser, nå tar jeg turen til blidesiden din! :)

     
  • At 24 februari, 2006 22:34, Anonymous Anonym said…

    bilde.... hehe

     
  • At 25 februari, 2006 16:27, Blogger Cina said…

    4oog Silk garden + drygt 50g av den enfärgade lila gick det åt till koftan. Dyrt? Japp! Värt det? Varenda öre. Garnet är helt underbart att sticka med och koftan blev supermjuk efter blockning. Bara ihopsyning kvar.....

    Kul att du hittat till min blog. Jag har läst din i smyg ett tag. :)
    //Cina

     
  • At 28 februari, 2006 09:42, Anonymous Anonym said…

    "Pomperipossorna" har jeg også veldig lyst på, men tror jeg må legges i isolat noen uker for å få dem til**fnis**
    Garn til Høne og kyllinger: Du er sjef i hønsegården, så bruk hva du vil av farger og merke.

     

Skicka en kommentar

<< Home