Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

onsdag, mars 01, 2006

Jo, hon har försökt att blogga...

... men inget mer har hänt här (bla har jag haft uppkopplingsproblem i några dagar) än att det har kommit ut en logga till. En ny knitalong, hrm... Och, nej. Den loggan har ingen länk åt något håll, så ni behöver inte göra kommentarer om det, :). Men, det kan hända att det kommer en länk där senare. Vet inte riktigt än vad de har tänkt sig med det. Att vi ska sticka hönor och kycklingar och krympa dessa i maskin. Japp, men om de får en egen sida på nätet… Ja, det får vi se med tiden, hihihi. Inte påsk än, eller???

Annars så börjar hon fundera på om hon lider av kronisk huvudvärk. Stickar hon allt för mycket, måntro? Datorn, som finns där under den vakna tiden, till och från... Eller, sitter hon fel när hon läser en god bok? (meddelar inte att det oftast stickas samtidigt som det läses, :)) Återstår väl att se vad som händer inom huvudvärken värld då också. Oväder ut? Kan det vara orsaken? Hm, det har snöat i två dagar nu, urk... Och som det verkar så ska det fortsätta även i morgon. Hm, då skulle vi ju på tur... Jag, yngsta dottern och gubben, skulle göra en sväng till Norge och inhandla garn. Hm, ja… Gubben kanske inte skulle ha något garn, men bärare kan han väl få vara? Och chaffis, hihihi…

Vad hon sysslar med under tiden hon inte bloggar?
Ja, det stickas sockor med pärlor på, enligt Six Sox Knitalongens mönster. Hm. Kan meddela att jag och sockor med pärlor på kanske inte ÄR riktigt jag… Men, tänkte jag för en gång skulle borde försöka och göra något ordentligen efter ett mönster, :). Så, då blev det naturfärgat Opalgarn, med klarblåa pärlor medstickade, urk. Jo, det är pilligt att lirka pärlorna framför sig i stickandet hela tiden, hm. Mönstret är hur enkelt som helst egentligen, själva mönsterstickningen på skaftet. Men, med pärlor på tråd, blev det värre. Ja, nu har hon snart avverkat hela hälen och skall börja på själva foten. Och man trädde ju på ett par extra pärlor för säkerhetens skull. Just det, man får alltså sitta och dra dessa extra påsatta pärlorna framför sig hela tiden, hm… Snacka om att man känner för att klippa av garnet och plocka bort dem, :).

Kan även meddela att jag kommer att kunna sticka pärlmuddar och liknande i evigheter framöver. Köpte två tuber med pärlor, då det inte gick att få fram hur många pärlor det var i varje rör... Hm, har tagit till EN socka i ett av rören, och kan meddela att det nästan INTE syns i det, hrm. 252st tror jag visst att det var, till EN. Verkar som om jag kommer att få leta upp något som behöver hur mycket pärlor som helst, hm. För inte känner jag för att sticka med samma färg på pärlor i hur lång tid som helst, basta. Men, ett par vita muddar med blåa pärlor kan ju bli rätt ok, eller??? Men, sedan...

Jo, hon håller på med ”Pomperipossorna” också, lovar. Har gjort tre mönsterrapporter som det visst skulle vara på skaftet/benet. Vet att vissa bara gjort två mönsterrapporter på sina, men jag får lov att anpassa mina sockor efter min benlängd också, :). Så, nu är det häl och sedan foten som gäller, urk. Just nu håller jag mest andan när det gäller de sockorna, hm. Misstänker skarpt att jag kommer att gå på pumpen när jag ska dra igång med mönsterstickandet igen. Jo, det var enkelt bara man kom över det där varvet som skulle förflyttas ett steg. Enkelt att se vad som skulle vara var, liksom. Men, jag gruvar mig för att det kommer att strula för mig igen, så jag ligger lågt. Men, de SKA bli klara, lovar att ni ska få se dem på mina fötter, hihihi.

Idag är det den 1 mars och det innebär att det kommer att finnas ett nytt mönster på sockor att tillgå på Sokker2006. Ja, jag antar att de inte sviker oss med mönster på rätt datum. Har fått förvarning om att det ska vara stickor 3,5 och garn därtill, hm. Nä, jag har inte lyckats jaga fram några 3,5or, suck. Jo, jag har nog flera par i metall, men nu är det stopp, urk. Räcker med att jag försöker slutföra min Moebius med metallrundsticka, suck. Och varje gång jag gör ett försök där, så meddelar sig mina händer med att se ut som skunk. Och det är inte bara det att de ser ut som de gör, det gör ONT också! Så får se om man hittar strumpstickor 3,5 i annat än metall i morgon om man kommer iväg på tur...
Men in och kolla på mönstret, det ska hon, hihihi. Nyfiken, och konstigt att hon INTE redan varit där än. Suger på karamellen på något sätt, spänd förväntan...

Jo, igår skulle hon ha varit iväg på Stickcafé i Karlstad också. Träffas en gång per månad. MEN, igår var det ett stort MEN. Snöovädret tillät inte några större utflykter precis. På vägen hem från jobbet hade gubben problem med att det frös på rutan hela tiden. Och snön den yrde åt alla håll. Så, för vår egen säkerhets skulle så ställde vi in den resan, hm. Och tur var kanske det, för läste på kvällstidningarnas sidor på nätet igår kväll att det varit totalt kaos på vägarna. Och det också runt just Karlstad, och på vissa håll i västra Sverige varit även dödsolyckor. Hm, livet är viktigare än att få träffas och sticka lite en stund, eller? Hm. Fick sitta hemma och sticka istället till Bygglov och Cold Case, varmare om inte annat och mindre farligt???

Må nu så gott... Mer får ni inte just nu, måste kolla in Sokker2006 nu, basta, ;). Och sedan vila huvudet en stund, suck. Hjälper inte med kaffe heller kan meddelas, suck. Så tills vi ses, hörs, nästa gång, ta det lugnt på vägarna i snöyran och sticka lugnt. Bryt inga bambustickor, inget kul nämligen, suck. Talar av egen erfarenhet, :(. Varför görs inte plaststickor i tunnar grovlek???
Kan hända att jag orkar få ut lite nya foton, med tillhörande kommentarer under dagen. Har några liggande som skall in där. Ni märker dem, :).

1 Comments:

Skicka en kommentar

<< Home