Ulligt - mindre gulligt?

Bims egna lilla stickiga blogg, som många har efterlyst här ute. När kommer det att bli lite mer stickigt hos dig då? Ja, passar väl bra nu på det nya året, 2006.

lördag, mars 04, 2006

En liten notering nu igen...

... innan det blir avresa mot Älvdalen. Just det. Älvdalen i dessa tider, urk. Har just kollat in på Aftonbladet och insett problemen. Hm. Snökaos, snörök, WC för damer på 4,5 mil, och en massa Vasaloppsåkare som irrar runt antar jag… och imorgon är det Vasaloppsåkare överallt, hua. Men, vi MÅSTE upp till Älvdalen med äldsta dottern idag (just nu jobbar gubben och även hon själv gör en dag till på Värmlandssport, ;) Läs mer på Sjöbackas blogg om intresset finns). Hon ska packa om och imorgon bär det av till Fjätervålen med henne, praktik i 4veckor som skidlärare. Hm, vägen hem imorgon??? Nja, den delen tas imorgon, hihihi.

Stickandet här har legat lite ner, suck. Har haft två dagar som mest har ägnats till att sova, sova och åter sova, suck. Kroppen får den idén ibland och då när den meddelar det, så får man lov att följa den i vad den meddelar, blää. Men, jag har snart avverkat en socka, Glad Ragg, med pärlor på. Och jag är nu faktiskt rätt så trött på den, redan, ;). Skulle ha stickat den UTAN pärlor som jag först tänkte mig. Men, som sagt var, jag tänkte ju vara ordentligen och verkligen följa mönstret, suck. Där fick man för den ordentligheten. ;). Men, jag ska avsluta dem, lovar, hihihi.
Pomperipossorna ligger nere för tillfället, tyvärr. Gruvar mig som sagt var för att fortsätta efter att hälen är avklarad. Själva hälen är väl inte något problem antar jag, det ÄR sen... Har ju haft problem med detta att förskjuta mönstret, suck. Men, bara man kommit över det så har det ju fungerat, och mönstret har varit toppenenkelt däremellan, hm. Så, jag ska ta tag i dem snart, lovar, hihihi.

Men, nu har äldsta dottern inhandlat stickor åt mig, 3,5or. Plastöverdragen metall fick det lov att bli, trots allt, suck. Det finns inte bambu här att få tag i, bläää. Inte i de storlekarna jag önskar mig, och plast rakt igenom börjar som sagt var vid grovlek 5... Men, om man vill sticka på stickor UNDER det då??? Nä, det behöver inte vara direkt 2or, men det finns ju annat mellan 2or och 5or också, suck... De som tillverkar stickor av alla slag tänker inte direkt på oss som inte tål metall i stickor, bläää. Men, jag vill inte sluta sticka pga att det inte finns stickor i rätt storlek, suck. Och hjälp känns det som...

Men, nu åker min döskallevantar med på tur till Älvdalen. Vill få dem klara, och 3orna jag gjorde dem på, gav en vante som var lite väl liten, lite trång. Får se vad som händer nu då. Och resan iväg utan en stickning i bagaget kan man väl inte? Oki, kan inte sticka i bilen, men några varv hinns väl med dess emellan, eller? :P.
Ja, jag måste göra dem snabbt också. Behöver de stickorna till de sockorna som är månadens sockor på Sokker2006. Ser ut att vara ett underbart mönster, måste få det utskrivet också, på papper, hihihi. Hm, och ett bra garn till dem också. Frågan är vad? Och vilken färg ska man välja? Jag har bara självrandande garner hemma, och de stämmer inte mot 3,5or heller.
Så, en anledning till garninköp finns alltså, :). Förutom att jag måste ha garn till mina hönor och kyllingar i PåskeKal2006. Hua, mycket som ska hinnas med verkar det som. Har något i bakhuvudet om att det snart är dags för påskbasarer också, hrm. Säger inget mer, så har jag inte något sagt. Och inte ett jota har jag att ha med där, urk. Tyst, säg inget, vill inte höra. Vet själv problemet, :).

Men, nu får jag nog börja att packa och ha mig inför avresan till Älvdalen. Ser att det börjar dra ihop sig till att de har jobbat klar för idag. Och då är det väl bästa att jag inte sitter här och surfar, eller? Så, tills vi ses nästa gång, får ni lov att sköta om er. Ta det lugnt, stick er inte på nålar, stickor, sy inte fast några fingrar i symaskinen… Ta det lugnt i skidspåren, eller var ni nu befinner er i dessa snökaostider. En bamsekram från undertecknad denna gång, och på G upp till Vasaloppsåkareområdet, hua…